måndag 26 maj 2014

 






i en dröm drömde jag att du ringde mig
du min bäste vän
du var som vanligt
du drog skämt och retades och skrattade
du berättade att du hade  fått en ny medicin
som var den bästa någonsin
och du hade varit på världens bästa konsert
allting du hade gjort var som vanligt världens bästa
och det där med att du hade dött var ju såklart ett skämt
eller något slags misstag

men sakta förändrades rösten
och jag förstod att det var någon annan, som härmade dig
och du gled bort igen
du min bäste vän

och jag hann inte fråga vad du tyckte om allt;
minneskonserten till dig
skulle vi spela min nya låt eller inte
och vilken låt skulle vara intro?

och framförallt
jag hann ju aldrig fråga dig varför du hoppade
jag trodde jag hade tid

jag trodde jag hade tid









3 kommentarer:

L sa...

FOREVER

Anonym sa...


if you're sick like me, my friend
open with die tonight

(pruned)

for friends sake
yes i do remember
the breeze through trees
and what's left
embers.
when i was alone
i never felt alone
now who's never home..
i roll to underground shit
has it always been underground, shit
i'll turn over a leaf for you
when i left you out
2 dry in rain
wonder
is 10 years enough
too close for forever?
imagine the words passed
since the sky cracked
think toward colors streaking
shadows at our backs
you can take from the top
my year all fact
yearning to lose it all
and get more back


just me

in time


much love

Anonym sa...

if you're grinding until you're tired
intro could be my life

(yearling)

i remember coming shy of
one heart attack
rejoining a friendship
from years off in the past
asking myself why didn't i go back
is sooner then later so fucking wack
one in the hole
one still to crack
too safe,
save years after losing slack
tighter than my chest
when on 2
my next
i thought i had time
we knew in our rest
independent of time
it depends on the test


http://www.youtube.com/watch?v=sspN0XcHh7o&t=0m53s


much love